Povestea succesului Luminița Lorincz Team: De la provocări personale la realizări profesionale

Într-o poveste de determinare și succes, Luminița Lorincz ne împărtășește parcursul său remarcabil din Germania, început cu o schimbare majoră de viață din motive de sănătate.

Venind alături de familia sa pentru a rezolva o problemă, Luminița a găsit nu doar un nou început, ci și oportunități profesionale.

Află din interviul de mai jos cum a transformat provocările inițiale într-o poveste de succes în Germania, construind un brand de consultanță financiară remarcabil și contribuind activ la integrarea comunității românești în diaspora.

  1. Cum a debutat povestea Luminița Lorincz Team?

În urmă cu 9 ani am luat decizia ca împreună cu familia să mă mut în Germania, nevoită fiind să îmi rezolv o problemă de sănătate. Am venit la sora mea care venise cu 2 ani mai devreme.

După cursul de integrare și limba germană am avut șansa să pot lucra pentru compania căreia i-am rămas fidelă până azi. Ei mi-au oferit șansa să mă pot califica și să îmi recunosc toate studiile și să mă perfecționez continuu.

După aproximativ 2 ani mi-am deschis un birou și după încă 2 mi-am dat seama că nu pot să fiu disponibilă pentru toți cei care aveau nevoie de serviciile mele

Așa am început să recrutez și să formez colege care azi îmi sunt alături și facem carieră împreună. Proiectul Luminița Lorincz Team a apărut anul acesta când mi-am dat seama că lucrez foarte bine în echipă doar cu femei și că seriozitatea și hărnicia sunt calități care ne unesc.

  1. Care sunt realizările de care sunteți mândră în acești 5 ani de activitate?

Prima mea realizare de care sunt extrem de mândră este calificarea de Allfinanzberatung primită în septembrie 2021, urmată 2 luni mai târziu de promovarea ca Regionalgeschäftleiterin. Un an mai târziu am reușit, împreună cu echipa mea, să ating treapta de Geschäftsstellenleiterin, ceea ce m-a făcut să îmi dau seama cât de mult înseamnă echipa pentru mine și cariera mea.

Încă o mare realizare a fost promovarea la Praxisstufe 4 în luna februarie a acestui an, o treaptă unde este cuantificată munca individuală.

Urmez cariera pe cele două posibilități, atât Praxis cât și Team, și mă ambitionez să le fac profi pe ambele.

  1. Care sunt diferențiatorii serviciilor dumneavoastră de consultanță financiară care au fidelizat clienții în acești cinci ani?

Faptul că ofer consultanță și servicii în limba română, într-o țară străină, este un mare plus în procesul de fidelizare al clienților.

De asemenea, parteneriatele cu agențiile imobiliare, avocații și contabilii din Germania îmi oferă posibilitatea de a oferi întotdeauna o soluție la orice problemă ar apărea în viața clienților mei!

  1. Fondul pe care ați reușit să construiți cariera de consultant financiar în Germania este unul în care boala a însemnat un imbold de a lua viața de la început! De ce ați ales să continuați cariera în Germania?

Nu aș putea să spun că eu am ales, ci am fost nevoită să aleg între un sistem care făcuse tot ceea ce se putea să plec într-o altă țară unde sistemul de sănătate este mai dezvoltat.

Practic, aici am reușit să îmi găsesc echilibrul și să trăiesc… dar fiind întotdeauna o fire activă, am căutat să îmi preocup timpul și să fiu de folos! Faptul că am găsit posibilitatea să continui același domeniu care mă pasionează a fost doar un dar pe care l-am primit de la viață!

Au fost foarte multe momente dificile, însă eu sunt o persoană care luptă până la capăt atunci când începe un proiect!

  1. Ce diferențe legislative sau culturale ați întâlnit în Germania, comparativ cu experiența dumneavoastră în România, care v-au surprins? Care dintre aceste diferențe considerați că sunt cele mai semnificative sau marcante?

Diferențele între sisteme sunt multe… însă îmi aduc aminte de începuturile mele în Germania când am fost surprinsă mergând la primărie să îmi declar adresa, unde am primit imediat formulare în care mă anunțau unde să merg să urmez cursuri de integrare și apoi să discut cu cei de la biroul Social pentru a mă informa despre drepturile dar și obligațiile noastre ca familie de străini.

De asemenea, pliante și îndrumări despre activitățile opționale în domeniul sportiv pe care atât copilul cât și noi putem să beneficiem dacă suntem membri ai unei asociații sportive locale.

Ceea ce aș putea să menționez ca sistem diferit aici este sistemul de sănătate și anume faptul că în Germania există peste 100 de case de sănătate care, conform legislației, sunt obligate să ofere aproximativ 95% aceleași servicii și conform actualei legislații te poți muta după minim un an la alta casă de sănătate în calitate de contribuabil asigurat obligatoriu.

Avem posibilitatea să fim asigurați atât obligatoriu cât și privat. Pentru asigurarea obligatorie avem de asemenea posibilitatea de a ne asigura prin clauze suplimentare contra cost anumite servicii suplimentare și Premium.

O mare diferență comparativ cu sistemul nostru este faptul că în Germania sunt incluse în asigurările de sănătate și asigurările pentru dinți. Prevenția și întreținerea sunt serviciile care fac diferența între sisteme.

De asemenea, sistemul fiscal pentru persoane fizice oferă posibilitatea să își recupereze parte din impozitele plătite prin deducerea unor cheltuieli.

  1. Cum ați gestionat aceste provocări?

Sunt în continuu pregătită să merg la școlarizări și evenimente cu caracter informativ și educativ-cultural; de asemenea, mă implic în comunitatea locală prin organizarea unor evenimente atât tradiționale cât și informative.

  1. Puteți să ne spuneți câteva cuvinte despre comunitatea de români pe care ați întâlnit-o în Germania?

În Germania, românii ajung să lucreze și să schimbe ceva în viața lor. Fiecare are câte o poveste, uneori tristă, alteori cu nevoi mari, alteori cu probleme de sănătate.

Întâlnesc români din toate zonele țării și recunosc că asta pentru mine a fost o provocare să pot să înțeleg mentalitatea, indiferent de zonă și vârstă.

  1. În ce fel vă implicați în comunitatea locală și cum această implicare a consolidat legăturile dintre brandul dumneavoastră și clienții săi?

Încă de la început am ales ca biroul să fie situat într-o clădire în care să îmi permită și organizarea de evenimente. Sărbătorim tradițiile în măsura în care este posibil, pentru că, în general, se lucrează în schimburi, copiii au program școlar strict și este destul de dificil să se potrivească zilele în care sunt sărbătorile noastre legale să ne putem întâlni.

Am înființat o asociație și prin intermediul celor care sunt membri fondatori, ne ocupăm să trimitem în România cadouri pentru copii și vârstnici sau, atunci când alte asociații ne solicită sprijinul.

  1. Care sunt planurile dumneavoastră pentru viitorul apropiat în ceea ce privește extinderea serviciilor? Aveți planuri sau alte inițiative care să continue să consolideze poziția brandului în piață și să aducă beneficii suplimentare clienților?

Sigur că planurile sunt de dezvoltare în ceea ce privește serviciile de contabilitate pentru persoane fizice și juridice!

Momentan aștept acreditările necesare pentru că am încheiat studiul unui Master care îmi oferă această oportunitate și, de asemenea, anul viitor ne vom acredita pentru a putea să primim în Ausbildung – forma de învățământ în parteneriat cu statul și sistemul școlar din Germania – să pregătim o generație viitoare de consultanți financiari.

  1. Care sunt planurile de a vă implica și mai mult în comunitatea românească din Germania în următorii ani?

Mă implic în continuare! Anul acesta biroul nostru a fost gazda Consulatului Român din Bonn pentru organizarea secției de votare de la alegerile europarlamentare și vom fi gazda în continuare pentru alegerile parlamentare și prezidențiale.

Atât eu cât și colegele mele facem parte din comisiile de organizare a evenimentelor pe care bisericile le organizează în Diaspora. Susținem financiar diferite evenimente de la grădinițe sau asociații care au ca scop integrarea românilor.

  1. Un gând de final pentru toți cititorii noștri?

Mă bucur foarte mult că am prilejul să transmit gândurile mele prin intermediul vostru și pentru asta vă mulțumesc pentru oportunitate.

Pot să vă spun doar că fiecare avem șanse egale, aceleași oportunități și depinde doar de noi să avem dorința de a ne adapta, integra și lupta să ajungem acolo unde ne dorim.

Eu ofer șansa de a lucra în domeniul financiar chiar și atunci când nu ai pregătirea necesară, dar învățând continuu cu dorința de dezvoltare personală și profesională.

Să trăiești în diaspora nu este ușor, dar atunci când ești bun și, uneori, peste cei care sunt născuți aici, trăiești un sentiment înălțător ce te face să fii de neoprit.

Povestea Luminiței Lorincz este un exemplu remarcabil de curaj și perseverență. Cu pasiunea și angajamentul său de a continua să se dezvolte și să-i sprijine pe alții, Luminița nu doar că și-a găsit locul într-o lume nouă, dar a creat și o familie profesională.

Comunicat de presă realizat de Pion Media – Alege sa fii un BRAND, nu doar un SRL!

Ești o agenție de publicitate / SEO sau un brand? Îți oferim publireportaje în site-ul nostru la prețuri avantajoase. Contactează-ne pentru o ofertă.